خوش آمدید

روزبخیر _________________ از آرشیو(بایگانی) هم دیدن کنید.

۱۳۸۸ آذر ۲۴, سه‌شنبه

ستاره ای به نام مایکل جردن

23


MICHAEL JORDAN



در ۱۷ فوریه ۱۹۶۳ تولد نوزاد سیه چرده ای در بروکلین (نیویورک) موجب هیجان خانواده ای فقیر شد که با فریاد شادی و رضلیت خود.توجه دوستان وهمسایگان را به این نوزاد جلب کرد تولد یک بچه برای هر خانواده ای رخداد شیرین وهیجان انگیزی است اما این کودک استثنایی خیلی زود تو جه آشنلیان ومردم محله را جلب کرد. وقبل از ۱۰ سالگی موجب هیرت وهیجان آنان شد او در سن ۱۱ سالگی چنان بلند قد بود که همه بدون تردید اعلام کردنند که وی باید بسکتبالیست شود وبورسیه بگیرد. بورسیه تحصیلی برای بسکتبالیست های خوب وبا استعداد یک پله ترق وشانس بزرگی برای درخشیدن در مسابقات کالج است اما این پسرک سمبل شعار ملی مسابقات حرفه ای شد یعنی:((من عاشق این بازی هستم)) شد. او چیزی فراتر از تصور خانواده وآشنایان خود کسب کرد وعنوان قهرمان دوران وبرترین ورزشکار ملی را به خود اختصاص داد. ستاره ای که فرا تر از تایگر وودز(گلف)و پیت سمپراس(تنیس) درخشید ویک اسطوره شد. هر عنوانی سه رده دارد واین ستاره مرد اول در میان سه قهرمان دوران است ونامش مایکل جردن می باشد



من برمی گردم!



کارنامه ی جردن با ۳۳ مدال افتخار دو دهه حصور در عرصه قهرمانی 30000 امتیاز در NBA و .... چشم هارا خیره میکند و در همان نگاه اول حتی یک مریخی را متقاعد خواهد کرد که او نه فقط یک قهرمان وسوپر استارورزشی است ٬ بلکه موجودی استثنایی ویکی از عجایب کره ی زمین می باشد . وی شش بار قهرمانی در <> با تیم شیکاگو بولز پنج عنوان بهترین بازی کن و ۱۰ بار لقب ((نیروی هوایی)) را در کارنامه ی خود دارد که به راستی او در این مسابقات در آسمان وبر فراز زمین بسکتبال بازی کرده است.



جردن در اوج شهرت وتواناییخود را باز نشسته کرد اما این خروج غافلگیرانه چندان طولانی نبود شاید مهمتری ندلیل بازنشستگی او مرگ اسرار آمیز پدرش در سال ۱۹۹۴ بود که اتهاماتی را متوجه مایکل کردوتعادل روحی وی را بر هم زد.پس از آن او به عنوان بازیکن و البته سهامدار تیم شیکاگو بولز به عرصه رقابت بازگشت اما زندگی برای وی فقط ورزش نبود



مشکلات خانوادگی وشایعات بار دیگر مایکل را به حاشیه برد تا او بهار ۲ سال پیش باز نشستگی مجدد خودرا اعلام کند واین بار برای همیشه!!!



فیل جکسون مربی سابق بولز که بهد از آن هدایت تیم (لس آنجلس لیکرز)را به عهده گرفت بار ها برای بازگرداندن او تلاش کرد اما جردن به استاد قدیمی خود وکلیه متقاضیان با قاطعیت پاسخ رد داد. این میتواند یک پایان وپیوستن جردن به تاریخ باشد اما فراموش کردن یک اسطوره زنده ٬ حتی خارج از عرصه رقابت ممکن نیست!!!



هیچ نظری موجود نیست: